دانشگاه علوم پزشکی آبادان

اطلاعات و اخبارهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان

دانشگاه علوم پزشکی آبادان

اطلاعات و اخبارهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان

اطلاعات و اخبارهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان

بایگانی

۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در پی اعلام رسمی تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه با دستور وزیر محترم بهداشت در سوم خردادماه سالجاری، به همین مناسبت نخستین جلسه رسمی این دانشگاه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اعضای هیئت رییسه در محل دفتر ریاست برگزار شد.

دکتر سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن تقدیر از شورای عالی انقلاب فرهنگی و حمایت دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت که موجب شد این رویداد مهم علمی و آموزشی در سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، سوم خرداد دیگری در حوزه آموزش پزشکی در منطقه جنوب غرب استان خوزستان رقم زده شود، این اتفاق خجسته را بار دیگر به مردم شریف منطقه و کارکنان این دانشگاه تبریک گفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه را حاصل تلاش یک کار گروهی منسجم دانست و از پیگیری و زحمات تمامی دست اندرکاران اعم از معاونین، اعضای هیئت علمی، مدیران، کارشناسان و تمامی کارکنان این دانشگاه که در گذشته و حال در تحقق این مهم نقش داشته اند، قدردانی کرد.
در این جلسه به مواردی همچون بررسی راهکارها و تدوین برنامه عملیاتی برای گسترش زیرساخت ها، افزایش دانشکده ها، ایجاد رشته های جدید، ایجاد چارت تشکیلاتی جدید، توسعه فضاهای فیزیکی و ... پرداخته شد
  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از برگزاری سومین رویداد سالانه M Talks توسط دفتر یوسرن این دانشگاه خبر داد.

دکتر سارا مبارک صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان افزود: دفاتر فعال هر قطب آمایشی، برگزارکننده آن قطب خواهند بود و دفتر یوسرن دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در قطب 4 آمایشی، شامل استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و ایلام این رویداد را برگزار خواهد نمود.
وی گفت: این رویداد در 4 مرحله برگزار خواهد شد و در اولین مرحله، شرکت‌کنندگان تنها 6 دقیقه فرصت دارند تا اجراهای علمی خود را به صورت چکیده به نمایش بگذارند و سپس این چکیده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و آن‌هایی که حائز امتیاز مورد نظر شدند به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند و در این مرحله نیز در بستر مجازی، اجرای 6 دقیقه‌ای خود را به نمایش خواهند گذاشت.
دکتر مبارک بیان کرد: در مرحله سوم که با توجه به شرایط همه‌گیری حضوری و یا مجازی خواهد بود، نفرات برتر قطب‌ها در قالب رقابت کشوری مطالب خود را ارائه خواهند کرد و افراد برگزیده در مرحله چهارم در سالگرد یوسرن مصادف با شروع سال جدید میلادی، اجراهای خود را به زبان انگلیسی برای اساتید و دانشجویان حاضر اجرا نموده و در نهایت دو نفر برتر این رویداد انتخاب خواهند شد.
وی افزود: آقایان دکتر مسعود فروتن؛ استادیار گروه انگل‌شناسی و دکتر علی سعیدی بروجنی؛ استادیار ایمنی‌شناسی و خانم‌ها دکتر سمانه کریمی؛ استادیار گروه آناتومی و علوم تشریح و دکتر سمانه هاشمی؛ استادیار و فوق تخصص نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، به عنوان برگزارکنندگان در این رویداد حضور دارند
  • بنیامین محمدیان
  • ۰
  • ۰

مردم با خیال راحت واکسن کرونا را تزریق کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره با حواشی اخیر مربوط به واکسیناسیون گفت: مردم بدون توجه به شایعات، با خیال راحت واکسن کرونا رو تزریق کنند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: در حال حاضر چیزی حدود 20هزار دوز واکسن در منطقه جنوب غرب خوزستان و در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به گروه‌های هدف تعیین‌شده تزریق شده است.

وی اضافه کرد: برای هیچکدام از گروه‌های سنی تعیین‌شده برای منطقه جنوب غرب خوزستان کمبود واکسن نداریم و عزیزانی که دوز اول را نیز تزریق کرده‌اند به هیچ عنوان نگران تزریق دوز دوم نباشند و از این بابت نیز مشکلی وجود ندارد و هر فردی هر نوع واکسنی تزریق کرده باشد دوز دوم را نیز برای وی نگه داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به این مهم که افرادی که داری تب هستند واکسن نزنند، خاطرنشان کرد: عارضه خاصی بعد از تزریق واکسن وجود ندارد و فردی که به کرونا نیز مبتلا شده باشد یک ماه بعد از ابتلا، شرایط تزریق واکسن را خواهد داشت.

دکتر سلمان‌زاده، تصریح کرد: منتظر هستیم که بلافاصله بعد از تایید واکسن ایرانی و توزیع آن، تزریقش در منطقه ما نیز آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: کماکان از افراد بالای 70 سال تقاضا می‌کنیم برای تزریق واکسن مراجعه کنند و با خیال راحت و مشکل واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تکذیب جدی شایعه‌های مربوط به خاصیت مغناطیسی واکسن‌های کرونا، عنوان کرد: همانطور که گفته شد حدود 20هزار دوز واکسن در منطقه ما تزریق شده و برای هیچکدام از افراد دریافت‌کننده عارضه خاصی بوجود نیامده است
  • بنیامین محمدیان
  • ۰
  • ۰

با پیگیری کانون بسیج جامعه پزشکی آبادان برگزار شد:

 

 

تقدیر از پزشکان و عوامل برگزاری اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار

به گزارش خبرنگار وبدا، طی مراسمی به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج آبادان و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه آبادان، معاون درمان سپاه آبادان و مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی آبادان از پزشکان و عوامل گروه های جهادی کانون بسیج جامعه پزشکی آبادان تقدیر به عمل آمد.
مسئول بسیج جامعه پزشکی آبادان گفت: در این مراسم که با رعایت ضوابط کرونایی برگزار شد بدلیل محدودیت های موجود از تعدادی از عوامل و متخصصانی که در امر اعزام تیم های تخصصی به مناطق محروم شهرستان آبادان همکاری داشتند تقدیر بعمل آمد.
وی ضمن تشکر از تلاش های جهادگرانه پزشکان و عوامل اعزام تیم های تک و چند تخصصی شهرستان آبادان که با شرکت در برنامه های محرومیت زدایی و ویزیت رایگان با کانون بسیج جامعه پزشکی همکاری نموده بودند افزود:  جهادگران عرصه سلامت کانون بسیج جامعه پزشکی آبادان در سال گذشته با حضور در بیش از 16 منطقه از روستاها و مناطق کم برخوردار و با بهره گیری از تیمهای مجرب که متشکل از پزشکان متخصص در رشته های مختلف از جمله اطفال، بیماری های داخلی، عفونی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب و همچنین دندانپزشک و کارشناسان رشته های مامایی، روانشناسی و بهیار اقدام به ارائه خدمات به حدود 1000 بیمار در زمینه های مختلف نمود.
وی ضمن ابراز امیدواری جهت ادامه خدمت رسانی و  ارتقاء کیفی و کمی خدمات به مناطق محروم بیان داشت: از تمامی همکاران محترم خصوصا همکارانی که در زمینه های پزشکی، پیراپزشکی و بهداشت قادر به همکاری با این کانون هستند دعوت بعمل می آید تا در ادامه مسیر بتوان از توانایی ایشان جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مناطق محروم و کم برخوردار بهره برد
  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰

بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان درجه یک شدند

 
 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از اخذ گواهینامه درجه یک اعتباربخشی توسط 3بیمارستان این دانشگاه خبر داد.

دکتر مهدی کریمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: 3بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر، شهید بهشتی و آیت‌اله طالقانی آبادان موفق به اخذ گواهینامه درجه یک اعتباربخشی شدند.
وی در همین خصوص افزود: کسب این موفقیت، در شرایط سخت بیماری کووید ۱۹ بی‌شک در پی حمایت‌های همه‌‌جانبه آقای دکتر سلمان‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، عملکرد مطلوب، همت والا، همدلی و همکاری و کوشش خستگی‌ناپذیر که محصول کار گروهی تمامی همکاران فداکار و رهبری ارزشمند مسئولان است، کسب شده است.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: در پی بازدید و ارزیابی ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق‎‌تخصصی منطقه، این گواهینامه به بیمارستان‌های یادشده اعطا شد.
 
  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰

دانشگاه علوم پزشکی آبادان 8 کارگاه پژوهشی مرور سیستماتیک و متاآنالیز برگزار نمود

 

کارگاه پژوهشی مرور سیستماتیک و متاآنالیز در خرداد ماه سال 1400 توسط معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد

به گزارش  خبرنگار وبدا، دکتر سارا مبارک؛ معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از برگزاری 8 کارگاه پژوهشی با عنوان سلسله کارگاه های مرور سیستماتیک و متاآنالیز بصورت مجازی در خرداد ماه سال 1400 خبر داد.

دکتر مبارک گفت: امسال در این معاونت با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، اقدام به برگزاری کارگاه‌های علمی پژوهشی کارآمد و موثر به صورت مجازی و کاملا رایگان با اعطای گواهی برای همه پژوهشگران از قبیل اساتید و اعضای هیأت علمی، دانشجویان، کارکنان دانشگاه و سایر محققان نمودیم.

ایشان اظهار نمود: در این کارگاه‌ها، از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اساتید برتر کشوری در زمینه‌های مورد نظر، به عنوان مدرس کارگاه بهره جسته و توانستیم تا این لحظه کارگاه‌های متعددی با کیفیت مطلوب برگزار کنیم.

وی افزود: شایان ذکر است برنامه‌ای جهت برگزاری کارگاه‌های پژوهشی بیشتر در آینده در دستور کار قرار گرفته و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد
  • بنیامین محمدیان
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • بنیامین محمدیان
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • بنیامین محمدیان