دانشگاه علوم پزشکی آبادان

اطلاعات و اخبارهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان

دانشگاه علوم پزشکی آبادان

اطلاعات و اخبارهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان

اطلاعات و اخبارهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان

بایگانی

۱۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات آلاینده‌های محیطی این دانشگاه خبر داد

دکتر سارا مبارک در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان اظهار نمود: در پی درخواست مجوز تاسیس مرکز تحقیقات آلاینده‌های محیطی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و پیگیری‌های به عمل آمده، دکتر فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی نامه‌ای از طرح و تایید این مجوز در کمیسیون تاسیس واحدهای تحقیقاتی خبر داد.

وی گفت: هدف از تاسیس مرکز تحقیقات آلاینده‌های محیطی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، ایجاد بستری مناسب برای فعالیت پژوهشگران کشور در راستای ارتقای تحقیقات زیست محیطی جامعه بوده و چشم‌انداز این مرکز این است که با انجام تحقیقات کاربردی، در زمینه تولید علم و ساخت فرآورده‌ها و با همکاری مشترک با سایر دانشگاه‌های ملی و بین‌المللی و صنایع، گام‌های موثری در جهت برطرف نمودن مشکلات زیستی در سطوح کلان منطقه چهار آمایشی، کشوری و بین‌المللی بردارد.

ایشان بیان نمود: در نظر داریم که با انجام فعالیت‌های پژوهشی کاربردی و تولید علم مبتنی بر نیازهای جامعه بر اساس اولویت‌ها، زمینه ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی مرتبط با رسالت این مرکز را فراهم آورده و با تعامل سازنده با شرکت‌های زیست محیطی و مهندسی مشاور آب و مراکز تحقیقاتی مرتبط در کشور، ارتباط موثری بوجود آید.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز می‌توان به خدمات آموزشی از قبیل برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی، خدمات پژوهشی از قبیل اجرای طرح‌های تحقیقاتی سفارشی، تقاضا محور و مشارکتی و خدمات آزمایشگاهی و مشاوره‌ای اشاره نمود

دانشگاه علوم پزشکی آبادان

  • بنیامین محمدیان
  • ۰
  • ۰

کارشناس اورژانس آبادانی "ستاره حیات" کشور شد

کارشناس اورژانس ۱۱۵ آبادان در جمع منتخب ستارگان حیات، سازمان اورژانس کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان، سید عباس حسینی کارشناس ارشد پرستاری شاغل در اورژانس 115 آبادان بعنوان یکی از منتخبان ستارگان حیات از سوی سازمان اورژانس کشور معرفی شد.

فرآیند انتخاب ستارگان حیات اورژانس بر اساس معیارهای علمی و پژوهشی است و این انتخاب از میان تمام کارکنان عملیاتی اورژانس دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور صورت می‌گیرد.

در همین راستا حسینی، پس از بررسی توسط کمیته تخصصی سازمان اورژانس کشور، بعنوان یکی از پنج منتخب ستاره حیات کل کشور معرفی شد.

در  مراسم معرفی ستارگان حیات ایران که با حضور دکتر کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور برگزار شد از منتخبان تقدیر و به رسم یادبود هدایایی به ایشان تقدیم شد.

https://www.abadanums.ac.ir

  • بنیامین محمدیان
  • ۰
  • ۰

جعفر ربیحاوی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اعلام کرد: از آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون با جذب و بکار گیری دندانپزشکان و تجهیز 7واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات مختلف بهداشت دهان و دندان در این شهرستان ارائه شده است.

وی گفت: همچنین در راستای ارتقای سلامت گروه‌های هدف روستایی شامل گروه سنی زیر ۱۴سال، زنان باردار و شیرده تا یکسال پس از زایمان و تمام دانش‌آموزان کلاس ششم ابتدائی  ورودی پایه هفتم خدمات این گروه به صورت رایگان ارائه می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان خدمات عکس‌برداری تک دندان را یک خدمت ویژه برشمرد و افزود: به منظور تشخیص دقیق وضعیت دندان و جلوگیری از گسترش پوسیدگی‌ها و  کمک به درمان به موقع و مناسب از عکس‌برداری تک دندان استفاده می‌شود. این دستگاه در حال حاضر در مرکز امام رضا(ع) واقع در منطقه سلیج به بهره‌برداری رسیده و پاسخگوی مراجعین است.

وی افزود: برای افزایش استحکام دندان‌های دانش‌آموزان، ۹۸درصد افراد مشغول به تحصیل در  مقطع ابتدایی شهرستان مورد آموزش، معاینه و فلوراید تراپی قرار گرفته‌اند.

https://www.abadanums.ac.ir

  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰

نجمه سیدآقامیری در مصاحبه با خبرنگار وبدا گفت: از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته  پیگیری و تلاش تیم‌های واکنش سریع سیار در  روزهای تعطیل اداری نیز ادامه داشت و  انجام تست سریع با تجهیز و راه‌اندازی این تیم‌ها، نمونه‌گیری از افرادی که با موارد مبتلا به کرونا مواجهه مستقیم داشته‌اند در سطح شهرستان صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: از آنجاییکه شناسایی زودهنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی (حضوری و غیر حضوری) به خصوص به گروههای در معرض خطر بسیار پراهمیت است. در  فاصله زمانی ۲۷ اسفند سال قبل تا چهارم فروردین امسال ۹۳۷ نمونه‌برداری   PCR از افراد مراجعه‌کننده حضوری به مرکز ۱۶ ساعته انجام شده که ۵۳۴ مورد آن مثبت بوده است و با انجام ۳۲۰۰ تست سریع در محل سکونت افراد و از اطرافیان این بیماران، موفق به شناسایی به‌هنگام ۵۲ بیمار مثبت شده‌ایم.
وی با بیان اینکه قرنطینه خانگی  این افراد و انجام مشاوره‌های بهداشتی از طریق تیم‌های واکنش سریع بهداشتی و همچنین بسیجیان فعال در طرح شهید سلیمانی در حال انجام است، گفت:
خانواده‌های بیماران کرونا مثبت و افرادی که در تماس نزدیک با ایشان بوده‌اند، به صورت مستمر و روزانه مورد پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران  مرکز بهداشت قرار می‌گیرند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از همه همشهریان خواست با عدم حضور در اجتماعات و عدم خروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کرونا یاری نمایند

www.abadanums.ac.ir

  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰
دکتر نجمه سیداقامیری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: با توجه به مشکلات بهداشتی مربوط به آب، مراکز دارای تجمع، پسماند، موادغذایی و سایر مشکلات شهری و همچنین عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور افراد دارای علائم کرونا در برخی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و ادارات؛ تیم بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای این مرکز به بیش از  ۱۶۰۰ مورد شکایت شهروندان که در قالب شکایت حضوری و همچنین ثبت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت بود، رسیدگی نموده است

وی گفت: بیش از ۸۰درصد از این موارد از طریق سامانه ۱۹۰ و سایر موارد در مراجعات حضوری شهروندان ثبت شده و در مجموع مشکلات مرتبط با موضوع آب و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹  بیشترین موارد شکایت را به خود اختصاص دادند.
سرپرست مرکز بهداشت آبادان ضمن تشکر از همکاری شهروندان در گزارش مشکلات بهداشتی در سامانه  ۱۹۰ افزود: رشد حدودا چهار برابری ثبت شکایات بهداشتی در سامانه مذکور ما را در رسیدگی موثرتر به مشکلات بهداشتی یاری نموده است. اعلام نواقص به ادارات ذیربط بویژه آبفا و شهرداری و در مواردی اعلام به مراجع قضایی، معدوم‌سازی موادغذایی فاسد، صدور اخطار برای رفع نواقص و پلمپ مراکز متخلف بویژه مراکز عرضه و سرو قلیان  از جمله اقدامات صورت‌گرفته به منظور رسیدگی به موارد شکایت شده بوده است.
وی اعلام نمود: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت ۲۴ساعته فعال است و موارد مطرح‌شده در این سامانه ظرف مدت حداکثر ۷۲ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز پاسخ داده می‌شوند
.
 
  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰

توفیق عنافچه ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان  در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز اعلام کرد: ارایه خدمات در سال گذشته متناسب با رنگ‌بندی‌های کرونایی و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت بوده است.

 وی افزود: از ابتدای سال ۹۹ دو مرکز با توجه به وضعیت قرمز شهرستان  خدمات اورژانسی به تمامی گروه‌های سنی ارایه  کردند و از ابتدای مرداد ماه 7مرکز ارائه‌دهنده خدمت دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت شهرستان فعال شده و 4هزار خدمت شامل معاینه، کشیدن دندان، ترمیم، جرمگیری، پالپوتومی، پالپ زنده و فلوراید تراپی ارائه کردند.

عنافچه گفت: برای دسترسی عادلانه سایر همشهریان بویژه قشر نیازمند با استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی در چندین منطقه (سلمان فارسی، منیوحی، شلحه حاج حسین، سعدونی ، شطیط و...) خدمات رایگان دندانپزشکی ارایه شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از همه همشهریان آبادانی خواست با عدم حضور در اجتماعات و عدم خروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کووید ۱۹ یاری نمایند.

مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان

  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از افتتاح دومین مرکز 16ساعته غربالگری بیماری‌های تنفسی در این شهرستان خبر داد.

توفیق عنافجه در مصاحبه با خبرنگار وب‌دا اعلام کرد:  به منظور رفاه حال شهروندان آبادانی، کاهش ازدحام جمعیت و همچنین سهولت دسترسی به خدمات رایگان نمونه‌برداری از افراد  مشکوک به کرونا، دومین مرکز 16 ساعته غربالگری بیماران تنفسی برای غربال بیماران کرونایی در این شهرستان افتتاح شد.
وی افزود: این مرکز در بلوار هسته‌ای، بعد از اداره شیلات در  سالن چندمنظوره شهدای شهرداری  دایر شد. این مرکز  با حضور پزشک و کارشناسان مرتبط به منظور انجام خدمات معاینه و نمونه‌برداری از مراجعه‌کنندگان هر روز از ساعت 8صبح تا  22 فعال است.
سرپرست مرکز بهداشت آبادان ضمن تاکید بر لزوم انجام مراقبت‌های پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از همشهریان عزیز خواست با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، عدم خروج غیرضروری از منزل و جلوگیری از انجام تجمعات به مهار بیماری کمک نمایند
  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰

عمل جراحی تومور نخاع جوان خوزستانی با موفقیت کامل در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر ، توسط جراح متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات منطقه انجام شد.
به گزارش خبرنگار وب‌دا از خرمشهر، این عمل که توسط دکتر هوشان شریعتی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شد در شهرستان بی‌سابقه بوده و سابق بر این شهروندان خرمشهری، شادگانی و آبادانی برای دریافت خدمات مشابه، ناگزیر مجبور به مراجعه به مرکز استان و دیگر شهرهای بزرگتر بودند.
جوان یادشده که به دنبال ضایعه نخاعی دچار نقص سیستم عصبی (اختلال در حرکت و راه رفتن ) شده بود، اکنون در سلامت کامل بدون کمک راه می‌رود و هیچ نقص عصبی ندارد.
انجام این عمل، افق روشنی را در توانمندی منطقه در مسیر اعمال جراحی پرریسک مغز و اعصاب، ترسیم می‌کند.
در همین راستا با توجه به توانمندی و تبحر پرسنل، تجهیزات بیمارستانی و  پزشکان توانمند منطقه، از این پس در عمل‌های مشابه نیاز به اعزام بیماران به مراکز درمانی دیگر نخواهیم داشت

  • بنیامین محمدیان
  • ۱
  • ۰

آغاز تزریق واکسن به افراد بالای 70سال در جنوب غرب خوزستان

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز تزریق واکسن به افراد بالای 70سال در آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد.
دکتر شکراله سلمان‌زاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: افراد بالای ۷۰ سال منتظر تماس تلفنی برای دعوت به واکسیناسیون نباشند و برای تزریق واکسن به مراکز معرفی‌شده مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: از مردم عزیز و خانواده‌های محترم درخواست می‌کنیم برای محافظت از افراد بالای ۷۰ سال در برابر ویروس کرونا هر چه سریعتر برای تزریق واکسن به این عزیزان به مراکز تعیین‌شده، مراجعه کنند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این مهم که تمام واکسن‌های موجود ایمن و موثر هستند، افزود: کارکنان بهداشت و درمان نیز همین واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند و نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر  قطعی‌ترین راه کنترل همه‌گیری کووید ۱۹ تزریق واکسن است.دکتر سلمان‌زاده با اشاره به مراکز تزریق واکسن به افراد بالای 70سال در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان، تصریح کرد: در آبادان، مرکز ۵ مهر، خیابان منتظری-فلکه طوطیا، مرکز امام خمینی(ره)، احمدآباد- جنب بیمارستان شهید بهشتی، مرکز فارابی، خیابان ۴۰متری ذوالفقاری، خیابان شهدای ۲۰، مرکز شهید صادقیان، احمدآباد- خیابان ۱۵- نبش فرعی۶، مرکز باهنر، خیابان اروسیه، روبروی پارکینگ رسالت، مرکز رازی، کوی قدس، ایستگاه ۵- خط وسط، مرکز امام حسن (ع)، فیه-خیابان لاله ۱۸، مرکز امام رضا (ع)، سلیچ، بعد از پل ایستگاه ۷، مرکز الغدیر، دهکده بریم و مرکز ولیعصر (عج) در روستای کوت شنوف تزریق صورت می‌گیرد، ضمن اینکه همکاران بنده در مرکز قدس در چوئبده  و مرکز والفجر در اروندکنار نیز واکسن کووید 19 را به افراد بالای 70 سال تزریق می‌کنند.
وی با بیان اینکه در شادگان در مراکز خدمات جامع سلامت شماره یک و دو شهری و در مراکز روستایی دارخوین، بدرانی، بوزی و سالمی دو واکسیناسیون صورت می‌پذیرد، افزود: در آبادان و شادگان تزریق واکسن از ساعت 9صبح تا 12ظهر انجام می‌شود.وی ادامه داد: در خرمشهر نیز بصورت تجمیعی در سالن ورزشی آزادی واقع در خیابان ۴۰متری، جنب فروشگاه افق کوروش در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ تزریق واکسن کووید 19 برای افراد بالای 70 سال اجرایی می‌شود. ضمن اینکه در کفیشه و مینوشهر نیز تزریفات توسط تیم سیار بهداشت انجام می‌شود
  • بنیامین محمدیان
  • ۰
  • ۰

دکتر هوشان شریعتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: این تجهیزات پزشکی برای تجهیز بخش‌های اتاق عمل، آی‌سی‌یو، اورژانس، کلینیک چشم پزشکی و سی‌اس‌آر خریداری شده‌اند.
وی ارزش ریالی تجهیزات جدید دانشکده علوم پزشکی آبادان را  ۶۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این دستگاه‌ها برای5بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان، شامل شهید بهشتی و آیت‌اله طالقانی آبادان، ولیعصر(عج) خرمشهر، حضرت زینب(س) اروندکنار و شهید معرفی‌زاده شادگان خریداری شدند.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: این تجهیزات شامل کرانیوتوم، تخت عمل جراحی (C-ARM)، هدکمرا، اتوکلاو، ونتیلاتور، یورتروسکوپ و ... هستند

  • بنیامین محمدیان